Kritik

Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Krakow 05

NA BICYKLY DO KRAKOWA

Dovolenka sa da prežiť všelijako. Ja som sa rozhodol pre cestu do krakowa na bicykly. Vilihovať len tak na plaži pri morina to musi mať človek povahu. V mojej to nie je ja musím odpočívať aktivne.

1.Deň: 31. júla v nedeľu rano som sa vybral zo Sniny o pol piatej ranosom ešte stretaval posledných odpadlíkov z rokového festivalu. Bez ranajok o pol siedmej som bol vo Vranove nad Toplov kde som si dal v hypermarkete na ranajky tresku. Pokračoval som dalej až kým nepríšla prvá kriza.  Začal ma  bolieť stehenny sval. Rozhybal som to ale kilometre z Prešova až po Braanisko som prešiel za tri a pol hodiny. Za Braniskom som si daal makovník a šiel som dalej s krqatkími prestavkámi zhruba každych 10 km a malou prestavkou pri vode pod spišskim hradom az som pred siedmou večer dorazil do rekreačného strediska Vrbové.Na kupaliska mal som štastie lebo hneď po ubytovaní a rozložení stanu sa strhla veľka burka. A pršalo až do rana.

2. Deň: Doobeda som v principe iba ležal čakal kým obschne stan. Ako sa vynorí počasie. Na obed som sa zbalil a vyrazil smerom na Kežmarok. V Kežmarku som si uzatvoril  poistru na cestu do zahraničia. Jedno pivko a hanburger a som sa vybral smerom na Spiššsku Starú Väs. Vymená penazí a okolo piatej poobede som prešiel hranice do Polska. Popri prehrade som sa pustil na mesto Nový Targ. Hamburgerou a hodogov vo všelijakých bufetoch je dosť takže zo stravou nebol žiadny problém. Okolo osmej večer som sa dostal do Nového targu kde som si hladal miesto na nocliach. Najlepšie mi to vyšlo pri bendzin punpe za mestom. O deviatej večer som už bol v stane.

3. Deň: Rano o štvrtej som vstal a do pol piatej som zbalil stan a vyrazil som smerom na Krakow bolo to dosť nebezpečne lebo cesta bola dosť uzka a aut hlavne nakladných neurekom. okolo siedmej som zastal v jednom motoreste a dal som si vidatné slovenské ranajky. Pomali som sa pustil na krakowkde som dorazil okolo jedenastej. Pokial som sa dostal do centra bolo asi pol dvanastej a mohol som obdivovať pamiatky. Bolo tam velmi horuco denne som vypil okolo šesť litrov vody. Pekne mesto akurat som v centre nenašiel WC. Musel som isť do jednej z mnohych reštavracií. Okolo piatej poobede som sa vybral na Resow. Hlavne som chcel opustiť krakow a vyjsť z okolia. Kde som si okolo pol deviatej našiel pri ceste miesto na stan. Bolo to asi 30 km za Krakowom.

4. Deň: Rano o štvrtej opäť som vstalzbalil stana vybral sa smerom na Rešow. Z rana sa ide dobreje chladne počasie. Da sa prejsť rychlo veľa kilometrov. Postupne začina paliť slnko tak sa ide čim dalej pomalšiea pomalšie. O siedmej som si dqal v Targowe ranajkya do Rešova mi zostavalo niejakych 85 km ktore som po veľkom slnku šlapal až dio piatej popoludní. V Rešowe bol problem lebo mi zostalo iba 100 korún a trebalo zmeniť peniazezo slovenskych na polské. Banka však našu menu nemení a tak zostaval iba kantor. Vo väčšine pripadov je otvorení iba do piatej pobede. Musel som prejsť cele centrum pokial som našiel kantora ktory ma otvorene dlhšie. A tak som zašiel na pivo. Z centra som sa vybral pred šiestou a a pustil sa po konzutacií z miestnimy na Krosno do pol deviatej som sa spravil niejakych 30 km. Večer to ide oveľa rychlejšie. Poprosil so miestnych na dedine či bxy som si na dvore nemohol rozložiť stan. Ked suhlasili tak som pred deviatou večer lahol spať. Všetko išlo ako po masleaž do jedenastej keď sa sused zo susedovou ženou začali hadať. Skončilo to odchodom manžela z domu.

5. Deň: V noci trocha sprchlo ale len trocha. Rano to bolo ešte horšie lebo postupne začalo padať viac a viac. Mal som namierene na solianske jazera, kde som chcel ešte ten niejaky dan zostaťale vzhľadom na dašťsom sa pustil rovno domov. zamieril som rovno na sanokkde som si dal okolo deviatej ranajky iba v potravinách. trochu salami a žemľu. Všetko v dosť prudkom daždy a pustil som sa na Cisnu. Do Cisny som dorazil okolo pol piatej pobede. Miestnych som sa spytal na cestu na ruske sedlo o pol šiestej som prešiel hranicuna ktorej nikto nebol a po rozbytej ceste som sa pustil smerom na starinu. Musel som isť strašne pomali pretože dažď a piesok sa podpisali pod to že gumičky na zadnej brzde boli uplne fuč. A tak to nie je najprijemnejšie. Navyše kapsi ktoré som mal na bicykli sa premočilia začalo mo po trechu udierať do kolesa. Pomali to išlookolo pol osmej som bol za starinou. a ešte hodinka mi trvala cez Stakčin do Sniny. Skoro vyschnutya strašne unavenysom bol rad že som doma.

Za celu cestu som minul na stravu a suveniryokolo 2000 Sk. Neviem či sa to da lacnejšie do Krakowa. Mam už v hlave aj plan dalšej cestyo ktorej by som zatial nechcel hovoriť. aj toho roku somsa chystal do Chebu a bolo to iba do Krakowa. Škoda že nemam ani jednu fotku. Fotoaparat bol v opravé. A potom ani neviem kolko som presne kilometrouprešielkedže tachometer sa pokazil ešte pred cestou.